loading...
پاتوق سرگرمی تفریحی اجتماعی
fun بازدید : 235 پنجشنبه 06 فروردین 1394 نظرات (0)
عکس روستای گرجی محله عکس روستای نظام محله

اگر سریال شمیم عشق را تماشا کرده باشید شما هم شاید مثل من از محل فیلمبرداری این سریال خوشتان امده باشد.این شهر یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است.

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

روستای شمیم عشق

اورگوپ كه در 20 كيلومتري شرق نوشهير قرار دارد يكي از مهمترين مراكز منطقه كاپادوكيا مي باشد. همانند گورمه در طول تاريخ با نامهاي بسياري نام گذاري شده است. در دوره بيزانس با نام Assiana، Hagios Proko Pios  و در دوران سلجوقيان بنام باش حصار ، در دوره عثماني ها بنام قلعه بورگوت و از سالهاي اوليه جمهوريت نيز به نام اورگوپ ناميده شده است. 

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

روستای شمیم عشق

تاريخ :

در اورگوپ كه داراي يك بافت آتشفشاني اصلي است بر اثر باران و باد دودكش هاي جن را كه يكي از مناظر جالب طبيعت است را به مقدار بسيار فراواني در خود جاي داده است . دودكش هاي جن كه بر اثر جاري شدن آبهاي اطراف و با تاثير از باد بوجود آمده اند منظره بسيار خاطره انگيزي را به اين منطقه داده است.  اورگوپ كه در 20 كيلومتري شرق نوشهير قرار دارد يكي از مهمترين مراكز منطقه كاپادوكيا مي باشد، همانند گورمه در طول تاريخ به نامهاي بسيار نامگذاري شده است در دوره بيزانس با نام Assiana ، Hagios Prokopios و در دوران سلجوقيان بنام باش حصار ، در دوره عثماني ها بنام قلعه بورگوت و از سالهاي اوليه جمهوريت نيز به نام اورگوپ ناميده شده است. 

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

روستای شمیم عشق


آب و هوا : تابستانهاي اورگوپ گرم و خشك و زمستانهاي سرد و برفي ، در فصول بهار و پائيز نيز باراني و نمونه كاملي از ويژگيهاي آب و هوايي صحرايي است. علاوه بر گياهاني كه در بهار مي رويند و سپس زرد و از بين مي روند ، در منطقه ، پوشش جنگلي وجود ندارد ليكن در منطقه و نواحي اطراف آن باغداري بسيار رايج بوده و پوشش باغي سرسبز منطقه ، بويژه در ماههاي تابستان ، منظرهاي با آب و هواي گرم را در مقابل ديدگان مي گستراند.

راههاي ارتباطي

مناطق ديدني

موزه ها

خريدني ها

بدون ديدن برنگرد

نشاني و تلفنهاي ضروري

خوردني ها

زنجيره ارتباطي

راه ارتباطي از نوشهير بوسيله اتوبوس ، ميني بوس و يا تاكسي مي توان به اورگوپ مسافرت كرد.

تلفن ترمينال : 3414766 (384-0090)

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

اماكن ديدني :

وادي صورتي :


در وادي كه دقيقا” در وسط راه اورگوپ به آوانوس قرار دارد نمونه هاي بسيار جالب دودكش هاي جن قابل مشاهده است . در اين منطقه كه آثار طبيعي در آن فراوان است سنگها بواسطه عوامل طبيعي شكل شتر ، خرگوش و غيره در آمده اند. 

دره سرخ (Kızıl Cukur) :

اين منطقه كه يكي از مراكز مهم توليد انگور و شراب بوده است ، يك كليسا وجود دارد كه در داخل دودكش جن ساخته شده و با نقاشي هاي انگور تزيين يافته است . اين وادي كه در آن دودكش هاي جن رنگارنگي در آن قرار دارد بويژه در هنگام غروب منظره بسيار خاطره انگيزي دارد. 

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

مصطفي پاشا :

مصطفي پاشا كه تا سال 1924 كه مبادله جمعيت شد محل اسكان مسيحيان بود . اين منطقه نمونه جالبي از موزه – شهر مي باشد. كليساهاي جورج و استفانوس كه نمونه جالبي از كليساهاي قرن 19 مي باشند براي بازديد عموم باز است . در اين روستاي جالب ، مي توان نمونه هاي زيبايي از سبك معماري مسيحيت و سلجوقي را مشاهده نمود. 

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

ساري هان :


اين روستا در سال 1217 از سوي سلطان سلجوقي علاء الدين كيقباد در روي جاده آكسراي ، اورگوپ و قيصريه ساخته شده است . اين كاروانسرا بعنوان محل اسكان و پناهگاه جايگاه مهمي در تاريخ داشته و يكي از مهمترين آثار جاي عكس معماري سلجوقي – ترك مي باشد. سپس جاده آسفالته ساخته شده و بازسازي آن به شكل زيبايي انجام يافته است .اين ساختمان نام خود را از سنگهاي زردي كه در ساختمان آن به كار رفته گرفته است. 

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

اورگوپ

حلاج دره :

بخشي از آن در قرون 10 و12 و بخش ديگر آن در قرون 13 ساخته شده است . اين كليسا قسمتي از آن تخريب گرديده براي مدتي از سوي مسيحيان بعنوان بيمارستان مورد استفاده قرار گرفته است . ساير كليساهاي منطقه اورتا حصار كليساهاي پتر و پائول و كليساهاي موجود در رودخانه مسكندير است. 

فيراتكان :

فيراتكان كه بروي جاده موزه روباز گورمه قرار دارد گروه كوچكي از كليساها است و داراي يك خوابگاه ، غذاخوري ، آشپزخانه و انباري بوده و در 2 طبقه ساخته شده است . طبقات بوسيله تونل به يكديگر متصل مي باشد. معماري اين كليسا بسيار جالب است .

اورتا حصار :


مركز روستا در فاصله يك كيلومتري جاده اورگوپ- نوشهير قراردارد. قلعه سنگي تاريخي 50 متري آن از جاده اصلي نيز قابل مشاهده است .اين قلعه كه يك پناهگاه قديمي است مكان جالبي براي نقاشي و عكسبرداري است . منطقه اورتا حصار يكي از نمونه هاي جالب زندگي عبادتگاهي است . كليساي هاريم، كليساي سانجا و كليساي جانبازلي از اماكن بسيار ديدني منطقه است . اورتا حصار يكي از مراكز بازرگاني و فرهنگ منطقه است . ليموي چوكوراوا در انبارهاي سردخانه اي طبيعي كه در بين سنگهاي حجاري شده منطقه بوجود آمده نگهداري و از اينجا به تمام نقاط تركيه پخش ميشود . اورتا حصار كه اولين روستاي توريستي منطقه است داراي مردمي بسيار مهمان نواز است. 

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

اورگوپ

 كليساي تئودور Theodore :

پس از 5/8 كيلومتر طي طريق كردن در جاده اورگوپ -قيصريه به سمت راست پيچيده وپس از 8 كيلومتر ديگر به روستاي يشيل اوز كه مركز شهرستان اورگوپ است مي رسيم. كليساي تئودور بشكل T بوده و داراي گنبد مي باشد. بوسيله نردبان ميتوان به گالري طبقه بالا رفت . به همين جهت تنها نمونه از كليساهاي موجود در كاپادوكيا ميباشد . اين كليسا كه از نقاشيهاي آن بطور كلي بخوبي محافظت گرديده از سوي 3 هنرمند در زمانهاي مختلف و با سبكهاي متفاوت تزيين گرديده است. 

مناظر :

Deesis ، مژده ، ولادت ، تصوير پيامبران ، تصوير حواريون ، مسيح در صليب ، فرشتگان گابريل و ميخائيل و تصاوير كشيشان بروي مدالها .

كليساي پانجارليك :


در جنوب روستاي اورتا حصار ، در وادي پانجارليك واقع در سمت اين كليسا كه راست جاده اورگوپ – مصطفي پاشا قرار دارد در نيمه اول قرن 11 ساخته جاي عكس شده است . سقف آن صاف و داراي يك محور مي باشد. رنگ زمينه نقوش روي ديوارهاي كليسا برنگ سبز بوده و بخوبي محافظت شده است . 

مناظر :

تصوير پيامبران ، مژده ، زيارت ، اثبات بكارت ، سفر به بيت اللحم ، ولادت ، پرستش 3 منجم ، روياي دوم ژوزف ، فرار به مصر ، قتل عام كودكان معصوم ، ورود عيسي به معبد ، تعقيب اليزابت ، ماموريت يحيي ، آزمايش عيسي ، پاكديس ، ازدواج كانا ، معجزه شراب ، افزايش ماهي و نان ، ماموريت حواريون در راه خدا، بهبودي آدم شيطان زده ، بهبودي آدم جذامي ، بهبودي زن فلج ، بهبودي دختر Jairus ، معجزه ازدياد ماهي ها ، عيسي و زن سامرايي ، تغيير و تحول ، عيسي در راه گولگوتا ، مسيح بر صليب ، فرود عيسي بر جهنم ، پرواز عيسي به آسمان ، فرشتگان گابريل و ميخائيل و تصاوير كشيشان بروي مدالها.

كليساهاي Kepez وAla :

به شكل مجتمع هاي كوچك بروي جاده پانكارليك Pancarlik ساخته شده علاوه بر تزيينات سده قرمز رنگ ، داراي خط و نقاشي ديواري بسيار جالب بوده و مهمترين كليساهاي منطقه است. 

كليساهاي بالكان :

مجتمع كليساهايي است كه در 2 كيلومتري اورتا حصار قرار دارد . متعلق به دوران ikolonazma ميباشد. يك sapal كوچك كه در دوران بعدي ساخته شده با چيني كاري ها تزيين يافته است.

مسجد تاشكين پاشا :

مسجد تاشكين پاشا كه در مركز روستاي دامسا واقع در 20 كيلومتري جنوب اورگوپ قرار دارد به دوره كارامان ها تعلق دارد. محراب ساخته شده از چوب گردو كه هم اكنون در موزه انتوگرافي آنكارا قرار دارد از نظر اينكه تنها نمونه چوبي باقيمانده تا به امروز است داراي اهميت فراواني است.  درست در مقابل مسجد تاشكين پاشا زيارتگاه تاشكين پاشا كه متعلق به خضر رئيس مي باشد قرار دارد. اين زيارتگاه نيز كه متعلق به همان دوران است داراي يك نردبان دوطرفه است. در نزديكي مسجد تاشكين پاشا مدرسه اي نيز به همان نام قرار دارد.

قلعه قاضي :


يك قلعه سنگي است كه سابقا” بعنوان پناهگاه زنان و كودكان در هنگام خطر مورد استفاده قرار ميگرفت . براي فرار در مواقع اضطراري نيز داراي يك تونل بود كه به رودخانه دامس واقع در زير تپه وصل مي شد. قسمت اعظم آن در سال 1954 بواسطه فرسايش تخريب شد. قسمتهاي باقيمانده تا به امروز را مي توان از نزديك مشاهده نمود. 

Temenni ( مقبره يادبود ) :

مقبره يادبودي است كه در سال 1288 از سوي وجيهي پاشا و به يادبود قليچ اصلان ساخته شده است . بزرگترين ويژگي اين مقبره يادبود كه بالاي تپه قلعه قاضي قرار دارد تونل 700 متري آن است . گردشگران ميتوانند اين راهرو را از نرزديك مشاهده كنند . اين مقبره بعدها بعنوان قديمي ترين كتابخانه آناطولي مورد استفاده قرار گرفته است .

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

اورگوپ

آلتي كاپي :

مقبره يادبودي است كه يكي از فرماندهان دوره سلجوقي در قرن 12 و يا 13 به ياد بود همسر و فرزندان خود ساخته است . 

سد دامسا :

در فاصله 17 كيلومتري اورگوپ و بروي رودخانه دامسا و با هدف آبياري ساخته شده است . سواحل درياچه سد دامسا يكي از مراكز گردشگري مهم است . ساحل درياچه كه مملو از درختان كاج است در روزهاي تابستان و تعطيلات آخر هفته بعنوان محلي مناسب براي پيك نيك مورد استفاده قرار گرفته و داراي ميز و نيمكت و منقلهاي آماده مي باشد. همچنين استراحتگاه مناسبي براي گردشگران نواحي مصطفي پاشا ، جميل ، تاشكين پاشا ، شاهين افندي ، سوغانلي و غيره مي باشد .

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

اورگوپ

موزه ها

موزه اورگوپ :


در اين موزه كه در سال 1971 افتتاح گرديده علاوه بر نمونه فسيلهاي به دست آمده از اورگوپ و اطراف آن آثاري از دوران پرهيستوريك ، عصر برنج ، هيتيت ، فريق ، پرس ، هلنيستيك ، روم ، بيزانس و عثماني را در خود جاي داده است . در اين موزه همچنين غرفه اي شامل لباسهاي محلي ، اشياء و سلاح هاي منطقه نيز وجود دارد.  نواحي وابسته به موزه اورگوپ عبارتند از مصطفي پاشا (sinasos ) كليساي Aios Vasilios ، كليساي وادي ، عبادتگاه ، كليساهاي تئودور و پانكارليك (Theodor و Pancarlik ) خريدني ها صنايع دستي و اشياء كادوئي منطقه توسعه فراواني يافته است . مجسمه هاي دودكش جن كه از مصالح مختلف ساخته شده اند و نيز عروسكهاي كاپادوكيا ، ظروف سراميكي و شراب مشهور كاپادوكيا كه از باغهاي منطقه توليد مي شود خريدني هاي اين منطقه به حساب مي آيند .

نديده و نكرده برنگرد

بدون ديدن موزه اورگوپ ، كليساها و مسجد تاشكين پاشا بدون خريدن از اشياء كادوئي منطقه باز نگرديد.

نشاني و تلفنهاي ضروري :

فرمانداري : 3414001 (384)0090

شهرداري : 3414079 – 3414008 (384 )0090

بيمارستان : 112- 3414031 (384 )0090

موزه : 3414082 (384 ) 0090

كتابخانه : 3414026 (384 ) 0090

اطلاعات توريستي : 3414059 (384 ) 0090

آوانوس آوانوس كه در 18 كيلومتري شمال نوشهير قرار دارد در دوران آنتيك Venessa خوانده مي شد. در اين شهرستان كه كارگاههاي كوزه گري فراواني دارد، هنر سراميك كاري از زمان هيتيت ها تا به امروز ادامه داشته است . خاك سرخي كه از رودخانه كيزيل ايرماك و گل سراميكي كه از mil تهيه ميگردد بدست هنرمندان سراميك كار آوانوسي شكل ميگيرد.

عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

اورگوپ

كوزه گري :

مي دانيم كه كوزه گري از دوره هيتيت ها تا به امروز بوسيله چرخ انجام مي گيرد . اين هنر از قبيله به قبيله و از پدر به پسر رسيده است . خاكهاي بدست آمده از كوههاي آوانوس و خاكهاي رسوبي سرخ رنگ بستر كيزيل ايرماك ، ابتدا الك شده و سپس بصورت گل در آورده مي شود. دستگاهي كه به آن چرخ گفته ميشود و به وسيله پا به گردش در مي ايد با مهارت هنرمندان ، گل روي آن شكل گرفته و اشياء مورد نظر ساخته مي شود. اشيايي كه در در كارگاههايي بنام ıslık توليد ميشود ابتدا در آفتاب و سپس در سايه خشكانيده مي شوند و پس از آن در كوره هايي كه با كاه و يا براده چوب روشن ميشوند ودر حرارتي بين 800 الي 1200 درجه سانتيگراد پخته مي شوند.  ظروف غذاخوري منطقه و نيز ظروف آب ، خم و كوزه هاي مخصوص نگهداري مواد غذايي زمستاني از محصولات شناخته شده است . امروزه آوانوس بعنوان مركز هنرهاي دستي و خريد و فروش منطقه كاپادوكيا شناخته شده است . 

آب و هوا : اين منطقه داراي زمستانهاي سرد و برفي و تابستانهاي گرم و خشك مي باشد. 

-ارتباط

-اماكن گردشگري

- بدون ديدن برنگرد

- زنجيره ارتباطي

- نشاني و تلفنهاي ضروري

ارتباط : آوانوس در 18 كيلومتري نوشهير ميباشد.از نوشهير بوسيله جاده هاي زميني مي توان به اوانوس سفر نمود.

اماكن گردشگري :

زلوه Zelve :

در 5 كيلومتري آوانوس و در فاصله يك كيلومتري پاشا باغلار قرار داشته و در دامنه هاي شمالي و ستبر آك تپه ساخته شده است . زلوه كه شامل 3 وادي است ، بيشترين مكاني است كه دودكش هاي جن موجود در اين وادي داراي نوك تيز و بدنه اي عريض مي باشد.  زلوه بويژه در قرن 9 و 13 يكي از مراكز مهم مذهبي و سكونت مسيحيان بوده و اولين سمينارهاي مذهبي به راهب ها در اين منطقه داده شده است. 

كليساي چاوشين (Nice Phorus Phocas ) :

در كنار جاده گورمه به آوانوس و در 25 كيلومتري گورمه قرار دارد . گنبد بسيار بلند و ناوداني شكل كليسا كه داراي 3 Apsis بود تخريب شده است . تاريخ ساخت اين كليسا مربوط به سال 964 و يا 965 ميلادي است. 

كليساي گوللو دره (Agathangelus ) :

در فاصله 2 كيلومتري روستاي چاوشين و در منتهي اليه سمت چپ وادي گوللو دره واقع شده است . در منطقه آغازين وادي و بروي يك دامنه عمودي در سمت چپ ساخته شده است . گنبد بشكل مربع و داراي سقفي صاف و يك Apsis وسيع مي باشد. به اين كليسا كه در قرن 6 و 7 ساخته شده در قرون 9 و 10 Apsis اضافه شده است . سطح چيني كاري هاي Apsis بيانگر آن است كه Apsis ها دائما” رنگ ميشده اند. سمبل نويسندگان انجيل كه در طرفين راست و چپ عيسي كه بر تخت نشسته بصورت نقاشي قرينه بروي نشانها قرار دارد . سقف صاف آن بصورت حبابي ساخته شده . در وسط آن صليبي در داخل دايره و در كناره هاي آن نيز با تاج گلهايي از شاخه هاي Palmiye تزيين يافته است . اكثر اين نوع دكوراسيونها كه صليب را محور قرار داده متعلق به دوران Ikonoklasik مي باشد. بواسطه علاقه وافر ساكنان كاپادوكيا به صليب ، پس از دوره ikonoklasik نيز اين نقش و نگار مورد توجه قرار گرفته است . زيرا اين صليب ، نشانه صليب مقدس است كه در بيت المقدس قرار دارد.

شهر زير زميني اوزكوناك :


شهر زيرزميني كه در فاصله 14 كيلومتري آوانوس قرار دارد ، در دامنه شمالي كوه idis و در منطقه اي كه طبقات گرانيتي بسيار زيادي در آن قرار دارد ساخته شده است. گالريهايي كه بروي يك اراضي بسيار وسيع ساخته شده ، بوسيله تونلهايي به يكديگر متصل بوده اند.  در اينشهر كه با شهرهاي زيرزميني كايماك و درين كويو متفاوت مي باشد جهت تامين اطلاع رساني بين طبقات سوراخهاي بسيار تنگ و درازي وجود دارد. در صورتيكه درب اتاقها بسيار منظم در كنار يكديگر قرار دارند و كنده كاري منظمي دارند بسته شوند ، اين سوراخهاي باريك و دراز 5 سانتي متري مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين با متفاوت بودن اين شهر زيرزميني با كايماكليKaymakli و درين كويو Derinkoyu پس از سنگ كشويي بروي تونل ( بواسطه ريختن روغن به روي دشمن ) سوراخهاي موجود حفر شده است.  در شهر زيرزميني اوزكوناك ، همانند شهر زيرزميني كايماكلي و درين كويو ، دريچه هوا ، چاه آب ، سنگهاي كشويي و شيره خانه وجود دارد.  بدون ديدن برنگرد

بدون ديدن زلوه ، كليسا هاي چاوشين و گوللو دره ، شهر زيرزميني اوزكوناك

بدون مشاهده توليد كوزه

بدون خريد از هنرهاي دستي برنگرد.

زنجيره ارتباطي :

شهرداري آوانوس گورمه :

گورمه كه در بين دود كشهاي جن خيال انگيز و افسانه اي پنهان شده است در واقع در قلب كاپادوكيا است . سكونت اوليه در اين منطقه از دوران مسيحيت تا دوره روم ادامه داشته است . كليساهاي اورتاخانه ، دورموش قدير ، يوسف كوچ و بزيرخانه در داخل سنگهاي اوزون دره ، باغيل دره و وادي زمي حفاري شده و خانه ها و دودكشهاي جن يك دورنماي تاريخي را در پيش چشمان بينندگان به نمايش مي گذارد.

- راه ارتباطي

-اماكن ديدني

- موزه ها

- بدون خريد برنگردد .

راه ارتباطي : گورمه در فاصله 15 كيلومتري شرق نوشهير و در 5 كيلومتري غرب اورگوپ قرار دارد. از نوشهير مي توان با اتوبوس ، ميني بوس و تاكسي به گورمه مسافرت نمود. 

لفن ترمينال اتوبوسراني : 2712435 (38400090 )

اماكن ديدني : پارك ملي گورمه

كليساهاي گورمه :

كليساي توكالي ، عبادتگاه راهب و راهبه ها ، شاپل اسقف باسيل ، كليساي المالي ، شاپل باربارا ، كليساي Onuphrıus ، كليساي كاراتليك ، كليساي چاريكلي ، كليساي النظر ، كليساي ساكلي ، كليساي مريم مقدس ، كليساي Eustathios و كليساي دورموش قدير در داخل پارك ملي گورمه قرار دارد. 

وادي قليچ لار :

به وادي هاي سنگي بين وادي گورمه و آك تپه ، وادي هاي كوچوك قليچ لار و بيوك قليج لار گفته ميشود . در داخل آن كانالهاي آب ، دودكش جن ، تونلها و تخته سنگهاي جالب و وادي كه انسان را تحت تاثير قرار مي دهد ، كليساي جاي عكس قليچ لار قرار دارد. 

موزه ها

موزه روباز گورمه :

گورمه با داشتن دودكش هاي جن و كليساهاي فراوان يك موزه بسيار وسيع به شمار مي آيد. اين كليساها كه يكي از ديگري جالبتر است و يكي از مراكز مهم مسيحيت بود اكنون تحت حفاظت قرار دارد. 

بدون ديدن برنگرد

بدون ديدن كليساهاي موجود در موزه روباز گورمه

بدون ديدن وادي قليج لار

بدون خريد هنرهاي دستي كادوئي بر نگرد.

مطالب مرتبط با سریال شمیم عشق :

عکس هایی از سریال شمیم عشق

عکسهای مهمت در سریال شمیم عشق

عکسهای باده در سریال شمیم عشق

عکس های عروسی علی عمر و سودا در شمیم عشق

 عکسهای روستای محل فیلمبرداری سریال شمیم عشق

عکسهای بازیگر نقش سودا در سریال شمیم عشق

عکس های بوراک حکی بازیگر سریال از بوسه تا عشق و شمیم عشق

بیوگرافی پینار بازیگر سریال شمیم عشق

بازی بیرجه آکالای در سریال حریم سلطان +عکس

  خلاصه قسمت آخر سریال شمیم عشق

عکس و بیوگرافی بتول بازیگر سریال شمیم عشق

سریال شمیم عشق (توضیح و عکس)

زندگینامه حوا بازیگر سریال شمیم عشق

بیوگرافی یوسف بازیگر سریال شمیم عشق

عکسهای حوا در سریال شمیم عشق

زندگینامه و عکس های تپراک در شمیم عشق

خلاصه داستان سریال شمیم عشق

عکسهای جدید باده بازیگر نقش باده در سریال شمیم عشق

 عکسهای یوسف در سریال شمیم عشق و همسر واقعی اش

بیوگرافی توانا ترکای بازیگر باده در سریال شمیم عشق

بیوگرافی بازیگر نقش سودا در سریال شمیم عشق

زندگینامه علی عمر در سریال شمیم عشق


منبع:topnaz.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5199
  • کل نظرات : 49
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 40
  • آی پی امروز : 478
  • آی پی دیروز : 463
  • بازدید امروز : 9,506
  • باردید دیروز : 823
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 64,025
  • بازدید ماه : 64,025
  • بازدید سال : 930,244
  • بازدید کلی : 4,803,911